Educar la mirada, la mà i el sentiment.


Quant mes sàpigues mirar fora
mes creixeràs per dins.
Mirar és la forma d'eixamplar
el nostre espai interior.
Eulalia Bosch

Joan Fernández Cursach

Irene Verdú Esparza

divendres, 13 d’agost del 2010

LA MADEIXA

"Una línia És Un ix Que puntada de rebuig de passeig"
Paul Klee




"Una línia Troba 01:00 Una altra línia. Una línia evita un Una altra línia. Aventures de Línies (...)
somia línia Una. Espera línia Una. Una línia reinterpretació Cara Una. S'eleva línia Una. Una sinuosa línia melòdica creua Vint Línies d'estratificació.
Una línia és tanca Sobre si mateixa. Meditació. Uns fils Ixen encara d'ella, lentament "
Michaud





Activitat


L'obra de Paul Klee posa de manifest l'Enorme complexitat del SEU Treball, que ha captivat 01:00 successives generacions d'artistes. Klee És Un artista d'iconografia Profundament personal. El lúdiques en l'era Klee Estètic ideals de les Nacions Unides.

Proposem desplegar mil "jocs" malabars AMB els Línies. "Jocs" sorgeixen Que, deia Klee, o de l'inconscient, o de la intuïcions, o de l'Esperit.

Materials necessaris
- FOLIS, bolis, retoladors Negres, ceres, negra cartolina, pegament.
- Algunes madeixes De perfil de diferents colors Col · locades Dins d'1 caixa de cartó.
- Música d'Alguna Simfonia i Concerts de Mozart, Haydn i Beethoven. Exemple simfonia n º 40 allegro assai de Mozart

Recomanem
És Necessari Que vegen algunes obres de Klee en les quals els Línies distingeixen paper sense importància. Insistim A La Lectura i Interpretació dels Textos.




Plantejament de l'activitat

* ÉS preparacions de La Caixa de Carto AMB els madeixes Dins (5 o 6) i és col · loca al centre de l'Aula. Un equip jugarà AMB els madeixes. Els altres observessin.

S'escoltarà, minuts uns Durant, la Música. Donada senyal 1, a els Xiquets i xiquetes aniran debanant con los fils de manera espontania, Decidida, de fent Ús del SEU sincretisme característic bronzejat. Donem-li la màxima llibertat a la Realització de este "joc" Perquè Puga aconseguir Una Seguretat a l'hora d'expressar les-es.
S'anirà canviant D'grups perque Tot el món Puga Jugar amb els madeixes.
Acabat aquest "joc", Demanar Que Expressen oralment el Que Han SENTIT i experimentat.
* Passem Despres a l'Expressió Gràfica. ÉS individu Exercici 1. Tinguem muden present Que Klee va el servei d'encebadors a pintar Quadres Que a els Xiquets i xiquetes Podien Comprendre Basant-ES sols de color canyella en a els Seus propis Coneixements sobre l'art. Onu dels instruments de reforma Artística Que Klee va emprar va servei l'Adopció dels Mètodes i els Tècniques reals de l'artista Xiquet: la delineació grossa, el Gargot salvatge, l'arrap, l'unt, el còctel, la taca, l 'esborrall i Molt mes, uns quants dels quals emprarien artistes Altres Posteriorment.
Joc: Sobre l'ONU foli dibuixa punt ONU (•). A determinat senyal 1, i Despres d'escortar sense estoneta la Música, bat aquest se'n va de Passeig per l'espai (foli) d'una Manera lliure i percebo paper alçar-se del. És creessin algunes formes a l'encreuar-se'ls Línies. Estes formes és podran pintar lliurement oa partir d'una sola gamma de colors (grisós, vermells, Verds, etc ..)

El Punt se'n va de passeig




És Pot pintar els informes Que s'han dibuixat




* Una altra possibilitat: Després de ver algunes obres de Klee, dibuixos Especialment, aniran Creant els seues xifres però en aquest cas no lliurement, sinó baix a els Suggeriments Que a els Anira indicant el professor o professora. D'AQUESTA manera treballarà AMB Línies envoltants, ondulants, al Paral · lel, rectes, en Xicotets Traços, Sinuoses, ondulades, irregulars, enèrgiques, zigzaguejants, tallades, amunt i avall, un Costat sense ia ONU Altre etc
Se'ls podrà suggerir També Que dibuixen Alguna Cosa CONCRETA: bou 1, gat 1, arbre 1, cúpula 01:00, ciutat 1, ... etc Aixi 01:00 Diferents Tipus partir de de Línies creés a els Seus "jocs" amb el Màxim d'expressivitat possible.
* Xicotets preparacions És podin papers AMB Diferents Línies ja mencionades i repartir sense dos a CADA persona a l'atzar i AMB els Línies Que li Haja tocat Haura de fermentació la Figura Que vullga.

Treballs de l'Alumnat:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entrades relacionades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...